Ο θυμός, η βία, το μίσος, όπως και διάφορα άλλα αρνητικά
συναισθήματα, βασίζονται στο φόβο και την ανασφάλεια που διακατέχουν σε
ένα μεγάλο βαθμό τους ανθρώπους και αυτά είναι που αποτελούν τους
μεγαλύτερους ανασταλτικούς παράγοντες για την ελευθερία, τη γαλήνη, την
ευημερία και την ευτυχία του. Ο φόβος είναι αυτός, που κυρίαρχα
χαρακτηρίζει μια ανθρώπινη ύπαρξη, η οποία είναι αποκομμένη και
απομονωμένη από την ολότητα και την ευρύτερη συμπαντική ουσία και που
έχει συρρικνωθεί και περιορισθεί στην ατομικότητά της, έχοντας την
αυταπάτη ότι είναι μια ανεξάρτητη μονάδα και όχι μέρος μιας άπειρης
ενότητας. Ένας άνθρωπος που βιώνει αυτόν τον κόσμο μέσα από ένα
αυθαίρετο και υποκειμενικό κατασκεύασμα, όπως είναι το «εγώ» και που δεν
αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως μέρος μιας ενιαίας ολότητας, ενώ
αισθάνεται ότι είναι κάτι ξεχωριστό και ασύνδετο με τον κόσμο γύρω του,
είναι εξαιρετικά ευάλωτος να καταληφθεί και να κυριαρχηθεί από το φόβο,
αφού οτιδήποτε εκφέρεται από αυτόν τον κόσμο γίνεται αντιληπτό σαν κάτι
ακατανόητο, ανησυχητικό και απειλητικό.
Οι άνθρωποι, αλλά και
ολόκληρες μικρές ή μεγάλες κοινωνίες, όταν κυριαρχηθούν από αισθήματα
φόβου, περιχαρακώνονται και κλείνονται στην εγωϊστική τους οντότητα,
αρνούμενοι να βιώσουν την παγκόσμια ενότητα και έτσι μέσα από τα
συμπλέγματα φοβίας που τους διακατέχουν αναπτύσσουν τάσεις αντίθεσης,
διαχωρισμού, αποξένωσης και επιθετικότητας προς οτιδήποτε υπάρχει έξω
από το αυτοπεριορισμένο εγώ τους. Πάνω στο φόβο, άλλωστε, έχουν στηθεί
ολόκληρα θρησκευτικά, οικονομικά, πολιτικά, ή άλλα συστήματα και κοσμοθεωρίες, που
ευθύνονται στο μεγαλύτερο βαθμό για την κακοδαιμονία της ανθρωπότητας.
Αυτός, ο υποβολιμιαίος πολλές φορές, φόβος μέσα από την ποδηγέτηση του
ανθρώπου σε ένα βαθιά αγνωσιακό και πολλές φορές σκοταδιστικό δρόμο,
οδηγούν στην ανθρώπινη εκμετάλευση και εξαθλίωση, όπως και σε
συγκρούσεις, πολέμους και άλλα δεινά, αφού αποσυντονίζουν και
αποσυνδέουν τους ανθρώπους από την υπέρτατη ενοποιό ουσία τους, που είναι η
βάση της ευημερίας, της ευτυχίας και της πραγματικής εξέλιξής τους.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου